برترین مطالب کاربردی و آموزشی

10 تا از بهترین میانبر های کیبورد که همه باید بدانند


10 تا از بهترین میانبر های کیبورد که همه باید بدانند

با استفاده از میانبرهای صفحه کلید می توانید به میزان قابل توجهی بهره وری خود را افزایش دهید، فشارهای تکراری را کاهش دهید و به تمرکز خود کمک کنید. برای مثال، برای کپی کردن متن، می توانید متن را برجسته کنید و میانبر Ctrl + C را فشار دهید. میانبر سریعتر از جابجایی دستان شما با موس و سپس انتخاب فایل و انتخاب گزینه کپی از منو باز شده است.

در زیر 10 تا از بهترین میانبر های کیبورد را به شما معرفی کردیم و به همه پیشنهاد میکنیم که آنها را یاد بگیرند و از آنها استفاده کنند.

Ctrl+C or Ctrl+Insert and Ctrl+X

هر دو کلید ctrl+c و ctrl+insert متن هایلایت یا انتخاب شده را برای شما کپی میکند. اگر شما بخواهید متنی را cut کنید و در جایی دیگر paste کنید باید از میانبر های ctrl+x استفاده کنید.

کامپیوتر های اپل به جای دکمه ctrl دکمه یگری به نام command (cmd) key دارند و از آن میتوانند برای کپی متن استفاده کنند. برای مثال برای کپی یک متن انتخاب شده از میانبر cmd+c استفاده میکنند.

Ctrl+V or Shift+Insert

هر دو کلید ctrl+v و shift+insert متن کپی شده در کلیپ بورد را برای شما paste میکنند.

در کامپیوتر های اپل از کلید های cmdv استفاده کنید.

Ctrl+Z and Ctrl+Y

زدن ctrl+z باعث بازگشت هر عملی که انجام داده بودید میشه. مثلا شما متنی رو کات کردین و در جای دیگه ای paste کردین.حالا با زدن دکمه ctrl+z متن به جای اول برمیگرده. شما میتوانید بار ها و بار ها ازش استفاده کنید و چندین عمل رو به حالت قبلی برگردونید. مخالف این عمل برای بازگشت نیز ctrl+y است. برای مثال با زدن این میانبر متن بازگشته شده دوباره کات شده و به جایی که paste کرده بودین بر میگرده.

Ctrl+F

زدن دکمه های ctrl+f پنجره جستجو رو برای شما باز میکنه و شما میتونید هر متنی رو پیدا کنید. برای مثال در مرورگرتون میخواین دنبال یه کلمه ای خاص در صفحه ای خاص بگردید. با زدن میامبر ctrl+f میتونید این صفحه رو باز کنید و با سرچ کردن اون پیداش کنید.

در کامپیوتر های اپل میتوان از میانبر cmd+f استفاده کرد.

Alt+Tab or Ctrl+Tab

با فشار دادن Alt + Tab سوئیچ بین برنامه های باز انجام میشه. برای مثال، اگر پنجره مرورگر خود را باز کرده و برنامه های دیگری در پس زمینه در حال اجرا هستند، کلید Alt را فشار داده و نگه دارید و سپس کلید تب را برای هر برنامه باز کنید.

در کامپیوتر های اپل میتوان از میانبر cmd+tab استفاده کرد.

میانبر ctrl+tab نیز برای جابه جایی بین تب های یک برنامه خاص می باشد. به عنوان مثال شما در مرورگرتان چدین صفحه باز کردین و میخواین بین اونها جابه جا بشین. برای این کار میتونید از میانبر ctrl+tab استفاده کنید.

از میانبر Alt+Shift+Tab نیز برای برگداندن صفحه قبلی بعد از زدن میانبر Alt+Tab است. این دو عمل عملی عکس هم دارند.

در ویندوز های 7 به بالا از کلید های Windows+Tab هم میتوان برای جابه جایی بین صفحات استفاده کرد.

Ctrl+Backspace and Ctrl+Left or Right arrow

نکته: این میانبر فقط برای کاربرانی مورد اسفاده هست که از Pc استفاده میکنند نه کامپیوتر های اپل.

کلید های ترکیبی Ctrl+Backspace باعث حذف کل کلمه میشن و نه فقط یک حرف. همچنین میانبر های Ctrl+فلش های چپ و راست ، باعث میشن تا کلمه به کلمه جابه جا بشین نه حرف به حرف.

اگر میخواهید متنی را انتخاب و هایلایت کنید میتوانید از کلید های Ctrl+Shift+فلش های چپ و راست، استفاده کنید.

Ctrl+S

از این میانبر برای ذخیره کارهایی که انجام دادیم استفاده میشه.برای مثال شما در صفحه دسکتاپ یک ورد ایجاد میکنید و داخلش متنی می نویسید.با زدن دکمه های Ctrl+S این متن ذخبره میشود و اگر دکمه ضربدر رو بزنید با خطای عدم ذخبره مواجه نمیشید.

در کامپیوتر های اپل میتوان از میانبر Cmd+S استفاده کرد.

Ctrl+Home or Ctrl+End

Ctrl+Home شما را به اولین کلمه در صفحه میبرد و Ctrl+End به آخرین.

در کامپیوتر های اپل با زدن کلید های Cmd+فلش های بالا و پایین،به اول و آخر متن رفت.

Ctrl+P

از Ctrl+P برای گرفتن پرینت از صفحه مورد نظر استفاده میشه.

در کامپیوتر های اپل میتوان از میانبر Cmd+P استفاده کرد.

Page Up, Spacebar, and Page Down

از فلش های کیبورد میتوان برای بالا و پایین رفتن صفحه اسفاده کرد. همچنین از کلید Space نیز میتوان برای پایین آمدن با سرعت بیشتر استفاده نمود.

  انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 80

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

تمامی حقوق متعلق به زلاک می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما